이번에 아마존에서 램을 사려고 주문할때 배대지를 아이포터로 이용했을때 벌어진 실화입니다..
배대지를 이용하면 거쳐가는 과정이 아마존 -> 배대지(아이포터) -> 집
이렇게 되있습니다. 그런데 아마존에서 배대지로 간뒤에 문제가 발생합니다.
아마존에서 배대지에 도착이 됬을때 상품이 다 찢겨져서 없어진 상태라는겁니다.
상식적으로 아마존에서 와서 받을때 찢어진걸 모르고 받고 싸인했다는게 말이됩니까? 결국 아이포터랑 통화를 했으니 내용이 가관입니다..
< 아이포터 측 통화내용 >
상담원: 에이포터 삼당원 입니다
나: 여보세요
상담원: 네
나: 제가 아이포터에 배대지를 신청했는데 이게 상품이 입고에서 찢어져서 상품이 없어졌다고.. 해서 전화드렸거든요
상담원: 일단 신청번호좀 말씀해주세요
나: 신청번호요?
상담원: 네
나: ( 신청번호 )
상담원: 잠시만요 아 이게 오류입고 잡히셨는데 상품봉지가 다 뜯긴채로 입고가 되서 내용물없이 입고가 되었다고 안내받으셨죠
나: YEAH
상담원: 예 이거 그럼 어떻게 진행을 해드릴까요
나: 지금 상담원분 지금 미국에 계세요?
상담원: 아니요 전 한국이에요
나: 그러면 어.. 오레곤에서 배송을 받을때 처음에 물건이 찢긴지 안찢긴지 보고 사인을 하지않나요?
상담원: 어.. 아니요 일단은 저희쪽에 지금 보니깐 TBA 로 입고가 되셨어요
나: YEAH?
상담원: TBA 요 송장번호가 TBA로 입고가 되셨는데요
나: YEAH
상담원: 예 저희가 뭐 UPS 나 패댁스같은 경우는 사인을 받는데
나: YEAH
상담원: TBA 같은 경우는 아마존에서 직접 보내시는 거라
나: YEAH
상담원: 네 저희쪽에 사인 따로 받는게 없거든요
나: 아 그럼 택배 확인도 안하고 받은거에요?
상담원: 일단은 저희쪽으로 입고가 됬으니깐 확인을 한거죠
나: 그러면 마지막 입고할때 그때 램이 없어진게 확인이 된거죠?
상담원: 아니요 일단 회원님 상품은 검수할때 확인을 한거죠
나: 네 그러니깐 찢어져서 없어진게 확인이 된거죠
상담원: 네
나: 그러면 그 아이포터 쪽에서는 잘못이 없다는거죠?
상담원: 네 일단 저희쪽에 입고가 되셨으니깐
나: 그러면 제가 아마존 가서 그 얘기를 해야되나요?
상담원: 네 판매소쪽으로 확인을 해주셔야되요
나: 근데 아마존에서 자기는 잘못이없다 해줄수 없다 하면 어떻게 되는건가요?
상담원: 일단 저희가 올려드린 사진도 같이 첨부해서 올려주시고요
나: YEAH 근데 그 제가 그 상황에 없어가지고..
( 정적 )
상담원: 뭐가 없다는 말씀이세요?
나: 제가 자리에 없잔아요
상담원: 네 네
나: 저는 집에있었고 그 상황을 잘 모르니깐.. 그러면 아이포터에서 그 중간에 막 빼돌리거나 그런건 없다는거죠?
상담원: 그럼요 고객님 저희는 그렇겐 안해요
나: 제가 구글에 검색해보니깐 그런게있더라 그래서 살짝 걱정이더라고요
상담원: 일단은 저희가 사진까지 올려드렸으니깐 사진과 같이 판매소에다 문의를 한번 해보세요
나: 그럼 이게 상담원님이 보시면 이게 의도적으로 찢긴거 같나요? 아니면.. 막 배송 실수하다가 찢어져서 떨어졌다 이렇게 보이나요
상담원: 그런건.. 제가 어떻게 판단을 할수가 없구요
나: 네
상담원: 일단은 저도 이렇게 찍혀서 왔다고 현지에서 안내를 해주셨으니까
나: 그럼.. 상담을 그 오레곤에 있는분에게 시켜주면 되는거 아닌가요? 지금 상황도 모르시는 분이랑 상담하면 이게 답이 나올까요?
상담원: 근데 오레곤에는 지금 시차가 있어서요
나: ( 아는척 ) 그러면 제가 그 상담이 6시 30분에 끝나나요?
상담원: 네
나: 그러면 제가 아마존이랑 얘기를 해보고 내일다시 전화를 드리겠습니다
상담원: 네
나: 근데요 만약에 아마존에서 자기는 해줄수없다 이러면 그냥 그거는 그걸 아예 그냥 걍 땡인건가요? 그쪽에는 사례같은거 있을거아니에요 막 자기는 없어졌다 이런 사례들이 있을거 아니에요
상담원: 저희는 일단 없어진거는
나: YEAH
상담원: 따로 뭐 확인은 없구요 이렇게 입고가 되자마자 고객님께 사진찍어서 올려드리는거 밖에는 확인이 안되거든요
나: 아 근데 상담원분이 저와 같은 사람이 상담 한번쯤은 해봤을거 아니에요
상담원: 네 근데 이거는 거의다 저희가 판매처가 안내해 드리면 판매처에서 그거에 대해 답변을 하고 저희쪽에 다시 안내를 해주세요
나: 그러면 결과를 모르시구요?
상담원: 네 그거는 거의다 이런경우는 판매처에서 다시보내주신다고는 안내를 해주시거든요?
결국 아이포터측은 절대 잘못이없다고 말하고 그냥 아무것도 모르는 제게 아마존에다 문의하라고 해야하더라고요 결국엔 아마존에다 문의했습니다.
직구는 처음이여서 힘들었습니다.
전 솔직히 아이포터쪽에서 물건을 슬쩍했다고 생각합니다.
워낙 검색해보면 분실사례가 많더군요.. 결국엔 아마존에다 문의했습니다.
< 아마존 측 문의내용 >
ou are now connected to Raviteja from Amazon.com
Raviteja: Hello, my name is Raviteja. I'm here to help you today.
Me: hello
Raviteja: Thank you for being a Prime member.
Me: I had an inquiry on Monday
Raviteja: Good morning ,Lee!
: )
Me: i'm night~
you don't know korea time?
Raviteja: I'm sorry about it.
Me: I came on Monday
Raviteja: Could you please elaborate the issue with the order so that I can assist you better?
Me: Check it out.
Raviteja: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 DRAM 2400MHz C16 Desktop Memory Kit - Black (CMK16GX4M2A2400C16)
Is this the item that you are referring to ?
Me: yes
hey
I already told you on Monday.
Raviteja: I understand that you still did not get the item , am I correct?
Me: Call Lisa.
yes
Do you want to see the chat that you had on Monday?
Raviteja: This is handled by a different department. Please allow me a minute while I connect your chat.
A Customer Service Associate will be with you in a moment.
You are now connected to Amber from Amazon.com
Me: hello..
Amber: Hello, my name is Amber. Please give me a moment to review the previous correspondence.
Me: I've been waiting for a week now.
When is the answer to my question coming?
Do you want to see what chat was on Monday?
Amber: What exactly is the issue/ question?
Amber: is this the correct item? Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 DRAM 2400MHz C16 Desktop Memory Kit - Black (CMK16GX4M2A2400C16)
Me: yes
Amber: do you want a refund or replacement
Me: The thing's gone.
ram is gone
Amber: do you want a refund or replacement
Me: yes
i wait 7days
I'm really tired.
Amber: I understand this however you are not be specific on weather you want a refund or replacement I can not do both it has to be one or the other
Me: I want to get back
I have not received it yet.
Amber: so you want a refund correct
Me: It's just a moderately torn courier.
yes
Amber: do you want the refund to the credit card or to a gift card
Me:no
i want ram
Can not you send it back?
I have to buy the ram even after I receive the gift card anyway.
Amber: so you want a replacement correct
Me: yes
I sent pictures and voice recordings.
Amber: new order made delivery on Friday 27,
Me: no
no
hey amber
Amber: yes
Me: I want to go straight to Korea
Can you ship overseas?
Amber: you will have to replace the order
Me: I do not want to repeat the same thing again.
Amber: you would be responsible for any international shipping charges
Me: yes..
Can the product be shipped overseas?
Amber: I can refund to a gift card the funds would be available in 1-4 hours and you can replace the order to the address that you want it to go to
Me: I will change the address. Can you wait a moment?
Amber: i can not replace an order to a different address you would have to place a completely new order
Me: what mean?
Amber: with a replacement order it has to go to the original address that it was suppose to go to since the address you are wanting it to go to is different and international you will need to replace the order
Me: I'm using a shipping agent.
Amber: a freight forwarder
Me: But I do not want to go through it and use it anymore.
I want to get to my house right away without receiving a shipping agent
Amber: ok you are wanting amazon to ship the ram directly to korea correct
Me: yes..
i wnat
want
Amber: ok you will need to replace the order I can not change the address due to you are wanting it to go international
Me: What am I supposed to do?
Amber: i will refund to a gift card the funds will become available in 1-4 hours on your account and then you will need to replace the order and put in the correct address you want it sent to
Me: Gift card refund?
Is it just coming back?
Amber: yes
Me: You mean you just order it again?
Amber: yes 1-4 hours you will have the funds to place a new order. You will have to place the order
I can not
Me: So you're ordering again in two hours?
Amber: no you have to reorder
Me: How do you check the money?
Amber: It will be on a gift card on your account
When I send you the conformation email it will give the link to click on how to check your gift card balance
Me: yes
When do you get the gift card?
Amber: it is electronic and will be applied to your amazon account in 1-4 hours
do you want me to proceed
Me: Thank you very much. I was really worried for a week
Amber: I will get this taken care of and send you the email
Me: yes thanks
I'll check my mail in three hours.
Amber: I have tried to issue to a gift card however we are unable to our system is requiring that the refund be issued to the original payment method in the amount of 152.99 however it will take 3-5 business days
Me: 3 ~ 5 days?
really?
Amber: yes depending on your banks policy and procedures
I have submitted for the refund
to the original payment method
Me: So can I make an order with my money now?
Can not you get my money back into my card?
I can not order it in three days.
Amber: i have submitted for the refund to go back to the original payment method depending on your banks policies and procedures it can take 3-5 business days
Me: I'll order it for my money now.
Can not you get your money back in three days? Not a gift card.
Gift cards are useless.
Amber: no our system will not all us to apply the refund to a gift card
Me: My purpose is to live quickly.
Is the money I have not paid back with the card I paid?
Is it only gift cards?
Amber: yes it will be however it is up to the bank to release the funds
Me: Can not cash the gift card?
I want to place an order right now.
Amber: no our system will not allow me to issue the refund to a gift card
Me: However, gift cards received three days later are useless.
Amber: the finances are going back to your bank account
Me: Do you understand my point?
Amber: I am sorry I have done all that I could
Me: to sum up
If money is refunded in three days, does the money come back into my bank?
v
Yes or no?
Amber: yes
Me: okay..
So I believe that you can go order another money now?
Amber: you can place an order at anytime on amazon however the funds from the ram will not be available until 3-5 days if you have other funds to cover the cost you can place the order
Me: i have Other funds
Amber: yes then replace the order
Me: Is the refund filed properly?
Amber: everything has been filed properly
Me: Did the photos and phone calls I gave you three days ago help?
Amber: Honestly I did not use them I went over all notations on the account
Me: yes
thanks
Amber: your welcome have a great day
Me: I'm sorry.
Amber: for what
Me: This is my first time.
Amber: I understand
I am just glad we could get everything resolved.
Me: Me too
Have a good morning
Amber: :) you to bye
Me: bye
요약하자면 제가 배대지쪽에 상품이 없어졌다고 말하고 아마존측 잘못인거같다고 말하고 결국엔 아마존에게 환불을받았습니다.
아마존과 배대지측의 문제임에도 불과하고 제가 일주일동안 문의를 두번동안 번역기돌려서 겨우 힘들게 환불받았습니다. 아마존 잘못인지
아이포터 잘못인지는 아무도 모릅니다.
하지만 포털쪽에서는 아이포터 분실사례가 많이있더군요..
아이포터 되도록이면 쓰지마세요.. 더 좋은곳 많습니다.